خانه اخبار مقالات تماس با ما سبد خرید ۰
۰۹۳۸۲۴۸۰۰۸۰ | ۰۹۳۸۲۴۸۰۰۸۰

زمان برگزاری آزمون کانون وکلا 1401

جمعه ۲۵ آذر ۰۱


طبق قانون قدیم کانون وکلا (اسکودا) و همچنین طبق تصویب لایحه جدید هر سال کانون وکلا اسکودا باید همان سال آزمون کارآموزی وکالت را برگزار نماید.

سال ۱۳۹۹ عملا آزمونی برگزار نشد و به دلیل شرایط کرونا سال۱۴٠٠ و آزمون مربوط به ۱۴٠٠ نیز امسال برگزار شد. کانون وکلا (اسکودا) یک سال برگزاری آزمون وکالت را به داوطلبین بدهکار است. حال قصد دارد همانند مرکز وکلا (قوه قضاییه) که هر سال بدون تعویق با شرایط کرونا تمام آزمونهای خود را برگزار نموده ، بگویند ما طبق قانون امسال آزمون خود را برگزار نمودیم در صورتی که این آزمون مربوط به ثبت نام داوطلبین سال قبل بود و امسال اصلا ثبت نام جدید توسط این کانون انجام نشده و یک سال (۱۳۹۹) اصلا آزمونی برگزار نکردند یعنی حتی به قانون قبلی خود پایبند نیستند. 

از طرفی خیلی داوطلبین خوشحال هستند که امسال آزمون وکالت (اسکودا) برگزار نشود در صورتی که که حتی با  کمتر از یکماه داوطلبین ما  اثبات کردند می توان  رتبه شد و یک شانس عالی را از دست می دهند یعنی اگر مسئولین قوه قضاییه متوجه این موضوع که کانون سال ۱۳۹۹ آزمونی برگزار نکرده نشوند. سال بعد فقط یک شانس قبولی  خواهد ماند و درصد قبولی خیلی کم خواهد بود از طرفی حق فارغ التحصیلان امسال و مردود شدگان امسال که در اصل ثبت نامی سال ۱۴٠٠ بودند کاملا تضیع خواهد شد. یعنی یک داوطلب ۱۴٠٠ که ثبت نام کرده ولی به دلیل تعویق ۱۴٠۱ مردود شده  باید ۱۴٠۲ امتحان دهد یعنی دو سال محرومیت از شرکت در آزمون و این جای خوشحالی یعنی پذیرفتن ناحقی توسط داوطلبین. مثلا داوطلبین محترم قرار است در آینده وکیل شوند و مسئولین به راحتی دارند از عدم آگاهی داوطلبین.... از طرفی طبق لایحه جدید در صورت عدم تمکین و برگزاری آزمون کار آموزی کانون وکلا ( اسکودا) علاوه بر مجازات درجه 6 برای مسئولین کانون آزمون همان سال توسط قوه قضاییه به دستور وزیر دادگستری برگزار خواهد شد. حال باید دید آیا قوه قضاییه به این قانون شکنی توجه خواهد کرد یا از طرفی صدای اعتراض داوطلبین بلند خواهد شد یا خیر....