خانه اخبار مقالات تماس با ما سبد خرید ۰
۰۹۳۸۲۴۸۰۰۸۰ | ۰۹۳۸۲۴۸۰۰۸۰

نکات لایحه جدید وکالت

سه‌شنبه ۰۸ تیر ۰۰

اگر نگران تغییرات لایحه وکالت اسکودا هستید،باماهمراه باشید و نگران این تغییرات نباشید.

نکات مهم لایحه کانون وکلای اسکودا 

۱.حداقل سن 24 سال تمام  مبنای شرکت در آزمون وکالت اسکودا خواهد بود. در حال حاضر حداکثر سنی برای داوطلب آزمون وکالت در آیین نامه بیان نشده است باید منتظر رفع ابهامات بود.

نکته: داوطلبین که کمتر از 24 سال دارند می توانند با شرایط قبل در وکالت قوه قضاییه شرکت کنند و با روش ما به راحتی رتبه شوند.

۲. نصاب قبولی ایثارگران ۸۰ درصد از حداقل نمره قبولی در کانون مورد تقاضا خواهد بود ،یعنی ممکن است حداقل قبولی در یک کانون بیش از ۶۰ درصد باشد اما اگر ما همین نصاب ملاک است  (زیرا به هر روی داوطلبی که زیر ۶۰ درصد آورده باشد قبول نمیشود)داوطلب ایثارگر برای قبولی حداقل باید نصاب 50 درصد نیاز دارد چه بسا بیشتر.

۳. داوطلب باید پیش از ثبت نام در آزمون وکالت، خدمت سربازی وی پایان یافته باشد  و دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دایم داشته باشد.

۴. تاریخ فارغ التحصیلی داوطلب باید پیش از ثبت نام آزمون وکالت باشد حتی اگر گواهی موقت وی در زمان ثبت نام صادر نشده باشد.

۵. ظاهرا طبق آیین نامه دارندگان مدرک حقوق قضایی و علوم قضایی حق شرکت در آزمون وکالت را ندارند اما قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، تلویحا امکان شرکت در آزمون را برای ایشان در انتهای صدر ماده ۲ تجویز میکند و آیین نامه نمیتواند قانون را نسخ نماید.

۶. داوطلبی که کارشناسی ارشد آن‌های یکی از گرایش های حقوق است اما کارشناسی فاقد مدرک رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا حداقل سطح دو حوزه هستند،حق شرکت در آزمون وکالت را ندارند.

7.هنوز طرح حذف ظرفیت نه تصویب شده نه به تایید شورای نگهبان رسیده که این طرح بر خلاف اسم باعث سخت تر شدن آزمون خواهد شد.زیرا باید 70درصد پاسخ داد بر خلاف وجود ظرفیت در گذشته با 50درصد مثال اگر تصویب شود به جای 2000نفر پذیرش در مرکز نهایت 300 نفر بتوانند 70درصد را کسب کنند.

در نهایت همین امسال با روش و منابع ما دور از حاشیه با برنامه ریزی مثلثی به موفقیت برسید و اصلا جای نگرانی وجود ندارد با اینکه ظرفیتها حذف نشده و قبولی هم نسبت با اکتساب مانیگین 60 درصد لحاظ شد بازهم اعلام می کنیم وقت برای قبولی امسال در وکالت اسکودا – وکالت قوه قضاییه – قضاوت خواهد بود زیرا با چهل روز هم بالاترین رتبه ها را داشتیم و دو درس قانون اساسی و متون فقه را به راحتی میتوان با روش ما حتی از درسهای دیگر راحت تر مسلط شد.

هنوز فرصت برای قبولی وکالت قوه قضاییه و وکالت اسکودا 1400 وجود دارد هیچ وقت دیر نیست.